Giulietta Masina
Giulietta Masina Fansite
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Oldalinformációk

 

 

   

CSS Codes
Giulietta Masina a tévében

    

 

 

Elegant Rose - Diagonal Resize

 

 

 

 

 

Tudtad?

 

  • Masina emlékére Riminiben kiállítást rendeztek Nemzet Csillaga néven.
  • Fellini, és Masina tengerparti nyaralójából turisztikai érdekesség lett. A filmbarátok megszállhatnak a  panzióvá alakított nyaralóban, a két nagyszerű művész ereklyéi között.
  • Caetano Veloso, világhírű brazil énekes lírai dalt komponált Giuliettáról. Olyan jól sikerült, hogy nagylemez lett belőle, Masina, és Fellini ihletésével, melyből sikeres koncertsorozatot adott.
  • Számos Fellini filmet feldolgoztak musical-ként: Országúton, Júlia és a szellemek, Nyolc és fél...
  • A Cabiria éjszakái-ból készült a hatvanas években az Édes Charity c. amerikai musical.
  • Giulietta édesapjától örökölte szenvedélyes, és önfeláldozó természetét. Tehetséges hegedűművész volt, aki rajongott a zenéért, mégis, hogy feleségül adják hozzá Angela Pasqualin-t (Giulietta majdani édesanyját), pénztárosnak állt egy műtrágya üzemben, hogy el tudja tartani a családját - így a szerelem kedvéért lemondott a hivatásáról.
  • Giulietta kislány korában balettáncosnak készült.
  • Kislány korában nem babázott - jobban szerette a mozit és a színházat, karácsonyi ajándéknak azt kérte, hogy megnézhessen egy előadást az Operában.
  • Gyerek korában verseket, történeteket írt.
  • Az Országúton férfi főszereplője (Anthony Quinn) háromszor annyi gázsit kapott, mint Masina.
  • Gelsomináról számos karikatúra készült, az olasz filmgyártás egyik leghíresebb emblémája. (A "Képgaléria" modulban meg lehet tekinteni jó pár karikatúrát Masináról.)
  • Rita Pavone (a hatvanas években tinisztár, ma is aktív énekesnő) sokat köszönhet Giuliettának, számot tevően segítette karrierje elindulását.
  • A 80-as években az UNICEF nagykövete volt.
  • Giulietta erős dohányos volt, állítólag azért nem akart leszokni róla, mert féltette az alakját.
  • Giulietta szeretett nőiesen, csábítóan öltözködni, ám Fellini ezt nehezményezte, és ezért inkább konzervatívabb ruhákat volt kénytelen viselni - bánatára sok merész vonalú, kihívó ruhája volt a szekrényben, amit ritkán, vagy sosem volt alkalma felvenni. Érdekes módon Fellini a szolid ruha híve volt, egyáltalán nem örült, ha Giulietta a végzet asszonyára emlékeztetett.
  • Giulietta díva volt, és emellett anti díva is. Vagy időnként a kettő keveréke. Szívesen viselt elegáns estélyi ruhát, ehhez mérten is viselkedett. Gyakran készíttetett magáról dekoratív sztárfotót, de nem szégyellt hétköznapi viseletben is megjelenni, otthoniasan, közvetlenül viselkedni, a tömeggel egybe olvadni.
  • Nehezen emésztette meg, hogy karakterszínésznő. Szívesebben lett volna végzet asszonya, vagy tragika, de nem éppen hétköznapi külseje, és különleges egyénisége más szerepkört kívánt tőle.
  • Erős Észak-olasz akcentusa volt, emiatt gyakran érte kritika,  korlátozás, előfordult, hogy emiatt nem kapott meg egy szerepet. Igyekezett ettől megszabadulni, de a tájszólása egész életében megmaradt.
  • Elmondása szerint nem volt túl jó memóriája, nehezen tanult szöveget, a színházi szerepeknél komolyan megszenvedett a szövegtanulással, fellépések előtt nagyon izgult, hogy belesül. Emiatt az improvizációra épülő Commedia dell'arte, és a filmszínészet jobban vonzotta, mint a dráma. Elmondása szerint visszasírja a némafilmek korát. Gelsomina, és Ginger nem beszélt sokat, inkább a gesztusai, mimikája beszélt. 
  • Sokan tévesen a naiva típusú színésznők közé sorolják, holott Giulietta kimondottan karakterszínésznő - a szenvedélyes játékstílus a sajátja, bár jóformán minden szereptípussal megbírkózott.
  • Rendkívül barátságos, közvetlen személyiség volt. Nagyon tudott szeretni, és ez a tulajdonsága rendkívül vonzó, sugárzó személyiséggé tette.
  • Házasságában időnként váltakoztak a szerepkörök: hol Giulietta volt Zampano, míg Federico Gelsomina, és volt, amikor fordítv
  • Sajnos nem volt vaklárma a híresztelés, miszerint Giulietta és Richard Basehart között szeretői viszony volt. Basehart világhírű amerikai származású színész volt, az 50-es években Valentina Cortese színésznő férje. Basehart játszotta az Országúton Bolondját, és a Moby Dick főszerepét, Valentina a Júlia és a szellemekben a kutyás hölgyet. A ma már idős Valentina most vallomás könyvet adott ki "Quanti sono i domani passati" címmel.  Elmondása szerint Giulietta a felelős válásukért, vallomása szerint "ellopta a férjét", viszonyuk nem egyészakás kaland volt, hanem hosszú évekig tartott.  Országúton idején kezdődött a titkos viszonyuk, melyet az újságírók hamar megneszeltek. A Szélhámosok (Il bidone) film követte az Országútont, Basehart, és Masina szolid házaspárt alakított - a forgatás közben elterjedt a pletyka a házasságtörésről, a film bemutatója nagy botrányba fulladt. Sőt, még rá is tette a média egy lapáttal - azt híresztelték, elszöktek együtt Londonba. Természetesen Giulietta, és Richard tagadták a nyilvánosság előtt, hogy van köztük valami - ebben az időben a katolikus Olaszországban megengedhetetlen volt az ilyesmi - a házasságtörő színészeket szó szerint kiátkozták, filmjeiket betiltották. Tullio Kezich Felliniről szóló könyvében megemlíti ezt az esetet, de mélyen nem ment bele, kissé ködösített. Ha megnézzülk a Paparazzi képtárat, sok fotón látszódik Masina és Basehart, és valóban szembetőnű, hogy a két ember között van valami. Fellini állítólag nem csinált belőle nagy ügyet, hiszen ő sem volt éppen a hűség mintaképe. Cortese igazmondó nő hírében áll, elmondása szerint rendkívül haragudott Giuliettára, aki egyébként a barátnője volt. Valentina a botrány után nem sokkal férjhez ment újra, de még ma is keserűen emlékezik vissza egykori férje hűtlenségére. Elmondása szerint Basehart részéről nagy szerelem volt, Masina meg csak szórakozott vele. Fellinit nem cserélte volna rá, valószínűleg csak élt a nyitott házasság nyújtotta alkalommal. 
  • Kedvenc étele a bárányhús volt, és szerette az Amarenát.
  • Giulietta kitűnően főzött, és nagyon szeretett parthy-kat adni. Tagja volt a Cordon Bleu ínyencklubbnak, ami egy nagy múltú, divatos szakácstanfolyam. Nemcsak tudott, de nagyon szeretett is főzni, Federico-nak több fogásos ennivalóval kedveskedett, s bizony, a fiatalon csontsovány férj egyre inkább kigömbölyödött. Masina nem volt oda a készételekért, általában maga sütötte a kenyeret, a nyaralójában volt konyhakertje is. Ha vendégek jöttek hozzá,  ipari mennyiségben készítette az ennivalót.
  • Miben különbözött Giulietta, és Federico? Masina  rendkívül beszédes volt, ezzel a szűkszavú Fellinit kiegészítette. Imádott utazni - ellentétben férjével, aki inkább otthonülős természet volt, leginkább Rómában érezte jól magát. Masina nagy társasági lény volt, szüksége volt arra, hogy emberek vegyék körül, irtózott az egyedülléttől - míg Federiconak kevés barátja volt, és szívesen elvonult. Giulietta erős dohányos volt, és nem vetette meg a finom itókát (természetesen a mértéket betartotta), férje viszont ki nem állhatta a füstöt (bár fiatal korában ő is cigarettázott), és üldözte a szeszes italokat. Giulietta elfogadta a világot, a megváltoztathatatlan körülményeket, Fellini viszont állandóan lázadt.  Masina boldog, szerető, nyitott családban nőtt fel, férjének viszont sok gondja akadt gyerekként. Giulietta imádta a zenét (minden műfajban), a táncot, Federico már kevésbé, sosem szerette a háttérzenét. Giulietta két lábbal járt a földön, Fellini viszont állandóan a felhők fölött lebegett.
  • Miben hasonlított Giulietta, és Federico? Közös volt az érdeklődési körük, a film, a színház, a művészet mindkettőjüket vonzotta. Kimagaslóan magas volt az intelligenciájuk, gazdag fantáziavilág jellemezte őket.  Mindkettőben sok gyermeki vonás, játékosság található. Nagyon igényesek, sőt, munkamániásak voltak, nagyon adtak arra, hogy a legjobbat hozzák ki magukból. Mindkettő erősen érzelmes, érzékeny, romantikus, és érzéki volt - nagyon fontos volt számukra a testi-lelki szerelem, a szeretet. Szívesen hódoltak hedonista örömöknek, az evés igen csak fontos volt nekik, Masina szakácsművészete köztudott volt. Mindketten kedvelték a spiritualitást, emellett igen babonásak is voltak. Mindkettőnek fejlett volt a humorérzéke, és vonzódtak a groteszk, bizarr dolgok iránt.
  • Giulietta megbánta, hogy viszonylag keveset filmezett, és férje filmjeire várt.
  • Nagyon szerette a macskákat, Fregenei villájában sokat begyűjtött belőlük.
  • Külön autómárkát neveztek el róla. Az Alfa Giulietta az Alfa Rómeó egyik változata volt - nemcsak a Rómeó és Júlia története ihlette meg az alkotókat, hanem Masina egyénisége is. Az autó kicsi, erős sportos, tetszetős, mint a névadója. Masina volt a háziasszonya, keresztanyja a hatvanas évek elején zajló ünnepségnek, amikor bemutatták az új autómárkát.
  • Erőszakos, makacs egyéniség volt, és egyik pillanatról a másikra megváltozott a hangulata. Valószínűleg ez tette kiismerhetetlenné - egyik interjúban kirobbanóan temperamentumos, erőteljes, és harcias, máskor szelíd, visszafogott, és elmélázó, máskor meg pajzán, és szellemes - ahogy a hangulata hozta.
  • Az ötvenes években az egyszerű közönség Gelsominát látta benne, sokan azt hitték, a cirkusz világából jött árvalány, és gyűjtést rendeztek Gelsomina megsegítésére. Azt gondolták, kimosdatták szegény lányt, és Fellini könyörületből vette feleségül. Londonban a közönség sálakkal, kabátokkal, pulóverekkel lepte meg Giuliettát - ezek a holmik aztán egy menhelyen landoltak, később Giulietta létrehozta a "Gelsomina Alapítványt" hogy a valódi szegényeken tudjon segíteni.
  • Gyakran alakított (színészi feladatból eredően) szerencsétlen sorsú, megalázott, egyszerű nőket, ezért sok tájékozatlan néző, és kritikus máig is állítja, hogy az életben is ilyen volt, gyakran ábrázolják őt szelíd mosolyú mártírnak - noha semmi köze az ő egyéniségéhez, kifejezetten zavarta ez a nem túl csillogó imázs.
  • Számtalan legális, és illegális Gelsominával kapcsolatos dolgot áruba bocsátottak, pl. Gelsomina csokoládét, Gelsomina figurákat, babákat.
  • A Tocca Beauty kiadta Giulietta Masina ihlette parfümjét, "Giulietta" névvel. Romantikus, szenvedélyes virágillat -  hazánkban nem kapható.
  • Walt Disney az Országúton történetét szerette volna rajzfilm formájában megvalósítani, ám engedélyt nem kapott rá.
  • Disney rajongott Giuliettáért, bájos arca több rajzfilm figurájából köszön vissza.
  • Giuliettát a Cabiria éjszakái nagy sikere után egy öt évre szóló Hollywood-i szerződés várta, de ő nem élt vele - nem akart öt évet Fellitől távol tölteni.
  • A Ginger és Fred c. film az ő ötlete alapján készült.
  • Évekig vezetett a 70-es években egy  tanácsadó-lelkisegély rovatot, a La Stampa című lapban.
  • Ez utóbbiból könyvet írt Mások naplója címmel.
  • Több forgatókönyvet írt az olasz TV-nek.
  • Látnoki képességei voltak, hihetetlenül érzékeny volt a lelki dolgokra, tele volt megérzésekkel, sugallatokkal, egyes források szerint időnként érzékelte a szellemek jelenlétét (Ez a tulajdonsága ihlette a Júlia és a szellemek forgatókönyvét)
  • Mélyen istenhívő volt, de nem bigott módon. Kedvence Cabrini nővér volt (emigránsok szentje), szerette volna, ha megfilmesítik az apáca életét. Ez az álma nem vált valóra, mert a film előállítása túl költséges lett volna.
  • Diplomamunkáját a bölcsészkaron keresztény irodalomból, és a holt-tengeri tekercsekről írta.
  • Nagyon szeretett volna olyan filmekben szerepelni, ahol kamatoztathatja tánctudását. Ez csak kétszer valósult meg: a Ne ingereljétek a mamát című tinifilmben, és a Ginger és Fred-ben.
  • Tudott mély, és magas hangfekvésben énekelni. Lemezt adott ki a 70-es években Senza l' eta címmel. Musical-ben is énekelt, a "videok" menüpontban meg is lehet hallgatni!
  • Polly szerepét játszotta az 50-es évek végén Bertold Brecht Koldusoperájában,  az eredeti hazájában, német nyelven énekelt.
  • Jó volt a nyelvérzéke, remekül beszélt franciául, de társalgott német, és angol nyelven is.
  • A Keresztapa c. film főcímdalát Giuliettának írta Nino Rota a Fortunella című filmhez, (Magyarországon nem mutatták be) ennek átdolgozása lett a "Gyöngéden ölelj át" című sláger.
  • Rendkívül érzékeny volt, a gálaünnepségek alatt rendszeresen elsírta magát.
  • Főszerepet játszott a 70-es években két népszerű kosztümös olasz sorozatban: Eleonora, és Camilla címszerepében. Ezeket hazánkban még nem mutatták be, pedig az olasz közönség körében 80%-os nézettséget ért el.
  • Nagyon szeretett enni, megszállott ínyenc volt, a hatvanas évek közepén meg is lett az eredménye: enyhén súlyproblémái lettek, de szerencsére hamar le tudta dolgozni a felesleget. Szerencsére nem volt hízásra hajlamos, rendkívül mozgékony volt, így arányos alakját egészen idős koráig sikerült megőriznie.
  • Nagyon gyakorlatias volt: ő vezényelte le a nyaralójuk építkezését, és férje helyett ő cserélte ki a villanykörtét.
  • A 80-as években egy motoros tolvaj elrabolta a kézitáskáját, de mikor a tolvaj rájött, hogy a táska Giulietta tulajdona, kalandos úton visszaadta neki a táskát. Egy cédula volt benne: "Bocsáss meg Gelsomina!"
  • Első élménye a szerepléssel - öt éves korában rokonai rituális katolikus szertartás során beöltöztették, és körbe vitték a falun. A kis Giuliettának ez meghatározó élmény volt.
  • Egyes kollegái, köztük Rosselini,"Patatina"-nak "Bucikámnak" becézték.
  • Fellini "Lo spippolo"-nak becézte, ami a szlengben azt jelenti: "kis lény, ami gyengédségre ösztönöz" - magyarul "Cuki", vagy "Kis édes" lehet a fordítása.
  • Szeretett autogramot gyűjteni, ez a hobby gyakran tréfás helyzetekbe sodorta, lévén, hogy ő is híresség volt.
  • Nagyon szeretett telefonálni, előfordult, hogy Fellini félóránként felhívta.
  • Mindig új dolgokért lelkesedett, ötvennégy éves korában elhatározta, hogy megtanul profi szinten gitározni. Napi öt-hat órát gyakorolt.
  • Nem szerette, ha a közönség azonosította Gelsomina-val, vagy a "Szellemek Giuliettájával".
  • Nem szerette, ha bohócnak nézték, de egy idő után kénytelen volt elfogadni a beskatulyázást.
  • Ugyan egy ágyban aludt férjével, és szinte mindenük közös volt, de szerette megtartani a függetlenségét is. Önálló lakrészt különített el a három szobás lakásukban, itt berendezte a saját birodalmát: a Fellini által nehezményezett TV készüléket, és dohányzószobát.
  • Kedvenc szerepe Cabiria volt, saját bevallása szerint sok közös vonásuk van.
  • Szerette az operát, a komolyzenét, gyerek korától ő is hegedült, gitározott, és zongorán játszott.
  • Olaszországban működött egy ún. "Gelsomina club", a bántalmazott nők segítésére.
  • Nagyon szeretett olvasni, óriási könyvtárában megtalálható volt számtalan magas irodalmi mű, emellett szórakoztató bescellerek is. Időnként az is előfordult, hogy gyerekkönyveket olvasott újra - kedvenc meséje Hamupipőke volt.
  • Imádott TV-t nézni, ellentétben Fellinivel - aki ki nem állhatta a TV-t.
  • Érdekelte az ezoteria, időnként jósnőkhöz is elment.
  • Rendkívül igényes volt a szerepeire, nála a minőség fontosabb volt a mennyiségnél.
  • Nem szerette kiadni a legbelsőbb titkait - interjúiban általában kitért az intim kérdések alól, vagy elütötte őket egy szellemes válasszal. Rendkívül diplomatikus volt.
  • Saját hazájában meggyűlt a baja jó pár kritikussal - akik sokszor komolyan megbírálták.
  • Giulietta az ún. "gamine" típusú színésznő volt. Így hívják a csibészes, picit fiús, sportos, vékony,  lányokat. A "gamine" francia szó, jelentése: utcagyerek, vadóc, csavargó.
  • Egyike volt a világ legirigyeltebb asszonyainak. Nemcsak fényes karrierje, szikrázó tehetsége, hanem férjével való mély, és megbonthatatlan szerelmi kapcsolata is irritált egyeseket. Mivel neve szorosan összefüggött a világ legismertebb rendezőjével, sokan eleve előítélettel közelítették meg Masinát - mint afféle "vidéki színigazgató nejét", akit kizárólag a férje futtat -  a rosszmájú újságcikkek sokat rontottak Masina renoméján, számos tévhit keletkezett róla.
  • Egyes rosszindulatú, és tájékozatlan újságírók szerint Fellini és Masina legendás szerelme nem más, mint egy ügyes karrierfogás. Egy francia bulvárlap szerint csak a látszat kedvéért maradtak együtt, hogy a közönségnek szimpatikusabbak legyenek - közben szeretőket tartottak.  Haláluk után számos "hölgy" adott ki szaftos részleteket tartalmazó könyvet (középszerű, névtelen színésznőcskéktől kezdve kövér patikusnéikig), melyekben Fellini "özvegyeként" tetszelegnek. Akik életben is ismerték a Fellini házaspárt - meredeken tagadták ezt - ha voltak is konfliktusaik, alkalmi kalandjaik az ötven évig tartó házasság alatt, ennek ellenére mély, őszinte szerelem volt az övék.
  • Giulietta nem igazán jött ki Federico barátaival. Csak találgatni lehet, ki volt a hibás - egyes források szerint ezek a bohém, szabados felfogású emberek igyekeztek bomlasztani a házaspár kapcsolatát. Sajnos sok ilyen "barát" írt róluk újságcikket, könyvet, melyek rosszindulattal mutatták be a híres páros kapcsolatát. Giuliettának jórészt külön baráti köre volt - bár akadtak kivételek: többek között Tullio Pinnelli-t, és Nino Rota-t, Alberto Sordi-t, Mastroianni-t ő is kedvelte.
  • A japánok már-már szentként, etalonként tisztelték. Kislányos alkata, keleti vonásokat mutató bájos arca pont megfelelt az ázsiai szépségideálnak, számos festményt, műtárgyat készítettek róla.
  • Szovjetúnió területén rendkívül népszerű volt - gyakran látogatott oda - voltak itt élő rokonai. Neve még ma is sűrün forgalomban van, a szó szoros értelmében idealizálják: a tökéletes feleség, és példás háziasszony megtestesítőjeként tartják számon.
  • Amerikában nagy népszerűségnek örvendett, egyedi, "Mikiegér" stílusát nagyra értékelték
  • Nem tartotta magát elemezgető, filozofikus, töprengő színésznőnek, inkább az ösztöneire hallgatott, mikor megformálta az adott szerepet.
  •  Többféle játékstílust alkalmazott - tudott hagyományos módon játszani, főleg azokban a filmekben, ahol nem Fellini a rendező. Fellini filmjeiben bontakozik ki igazán az utánozhatatlan clown-os Giulietta stílus.
  • A közhiedelemmel ellentétben nem élt luxus életet. Utolsó éveiben kifejezetten anyagi gondjai voltak - nemegyszer zálogba kellett adni az ékszereit, hogy egy exkluzív vacsorát ki tudjanak fizetni. Fellini nem volt jó üzletember, amit a filmjeivel keresett, azt a következő filmjeibe fektette bele.
  • Nagyon közvetlen, természetes személyiség volt, más hírességekkel ellentétben elvegyült a "nép" között. Hétköznapi ruhában, óriási szatyrokkal járta a várost, - gyakran gyalog, kilométereken át - rendszeresen fellelhető volt a piacon, és a bevásárló központban. Ha rajongói köszöntek rá, úgy viselkedett velük, mintha személyes ismerősei, barátai lettek volna.
  • Lakcímét (Via Margutta 110/a 5-ös lakás) szinte mindenki ismerte, telefonszáma - magától értetődően - szigorúan titkos volt.
  • A Pokol városában c. film kulisszatitkai (a teljes film megtekinthető a "videók" modulban): Masina a forgatás megkezdése előtt nagyon boldog volt, hogy Anna Magnani-val, a kitűnő tragikával játszhat egy filmben, viszont hamar kiderült, igazából Annáé az abszolút főszerep, ő csak a film feléig látható. Ez azért volt kínos, mert Masina ekkor volt sikere csúcsán, nem akarta leadni, több jelenést szeretett volna. Mikor a sajtó riportot készített vele, kissé meggondolatlanul így nyilatkozott: "Most együtt látható a fiatal, és az idős generáció"-ami Magnanira nézve sértő volt - mert valóban nem volt fiatal, de szeretett fiatalnak látszani.   
  • Még egy anekdota a film körül: Magnani, az ünnepelt filmcsillag igencsak szabadszájú, lezser viselkedésű volt. A filmben volt egy jelenet, ahol Magnaninak meg kellett vernie Giuliettát. Masina előtte megkérte, kíméletes legyen, mert mindössze 46 kiló, ne üssön nagyot, ha lehet. Anna derűsen érkezett a forgatásra. A verekedős felvételnél adott Giuliettának két diszkrét műpofont, majd bele akaszkodott a kombinéjába, és letépte róla: Giulietta az egész stáb előtt meztelenül találta magát. A pucér képkockát persze kivágták a filmből.                                                                          
  • A Holle anyó című csehszlovák filmet igencsak mostoha körülmények között forgatta: kissé klausztrofóbiás volt, noha a felvételeket egy Tátrai barlanban készítették. Nagy volt a fagy, a barlang olyan mélyen volt, hogy 4000 lépés volt bejutni, igencsak kemény túra volt. Kétszáz galamb volt körülötte, tele lett tollakkal, volt hogy orvosnak kellett eltávolítani a pihéket. Masinának trambulinon kellett ugrálnia - még szaltózott is - ami merész vállalkozás volt, mert a színésznő már hatvanöt éves múlt. Kaszkadőrt nem kért, ügyesen teljesítette az akrobatikus mutatványt, de támadt egy kis gond: úgy megötötte a keresztcsontját, hogy kórházba kellett mennie. Az is zavarta, hogy noha 47 kiló volt, a jellegzetes szlovák viseletben ducinak nézett ki. Ettől eltekinve kedvelte ezt a szerepét, és nagy élmény volt számára ez az "egzotikus" légkör.
  • Kétszer járt hazánkban a kilencvenes évek elején, mind kétszer férje nélkül, szerepelt a Korona Pódiumon.
  • Szerepelt a Friderikusz show-ban.
  • Természetesen számtalan dokumentumfilm van róla, Magyarországon a Mosoly erejét vetítették le mostanában, szerencsére többször is.
  • Giulietta személyisége több pop-rock előadót megihletett: Madonna Open Your Heart c. klippjében a Cabiria éjszakáira utal, az énekesnő clown stílusú ruhát visel a videó végén. Cindy Lauper, Sam Brown szintén átvettek bizonyos Masinás gesztusokat, stílusjegyeket. A Hobo Blues Band a Cirkusz megy tovább c. dalában Gelsominára utal - bár a rockballadát modern környezetbe helyezte.
  • Masina jellegzetes egyéniségét számos színésznő próbálta utánozni. Giulietta utódának Emily Watson-t tartják;  a Hullámtörés című Lars Von Trier filmben egy Gelsomina szerű lányt alakít - igen sokban hasonlít a mimikájuk. Woody Allen gyakran szerepeltet Masina szerű karaktereket a filmjeiben, Bacsó Péter is szívesen hivatkozik rá. Ubrankovics Júlia a Majdnem szűz c. filmben rendezői utasításra egy modern Cabiriát mutat be. Tóth Orsi a Világszám c. filmben egyfajta bohócnőt játszik, akit Masina ihletett.
  • Kiss Csabát, kortárs drámaírót megihlette Gelsomina-Zampano kettőse. Színdarabot írt Esti próba címmel, melyben egy rendező, és egy becsvágyó színinövendék elemzi a figurákat, nyers, egyes helyeken obszcén stílusban. (szövegkönyv a linkajánlóban)
  • Kántor Kata koreográfust is megihlette az Országúton, balett előadást rendezett, Gelsomina címmel.
  • Giulietta szinkronhangjai: Gelsomina/Hacser Józsa, később Kéri Kitty, Cabiria/Békés Itala, Júla és a szellemek; Giulietta/ Földi Teri, Holle anyó/Földi Teri, Fehér sejk; Cabiria/Pregitzer Fruzsina, Szélhámosok; Írisz/Murányi Tünde, A pokol városában; Lina/ Vándor Éva
  • A Cabiria éjszakái óriási sikere után öt éves Hollywood-i szerződést kínáltak neki, amit férjére hivatkozva visszautasított. Nem akart ilyen hosszú ideig távol maradni Fellinitől, aki ragaszkodott a hozzá, és a hazájához.
  • Fellini 8 és 1/2 című film klasszikusából musical változat készült, évtizedek óta sikerrel játsszák. Nine (Kilenc) címmel idén kerül bemutatásra a monumentális, nagy kasszasikert ígérő filmváltozat, parádés szereposztással, kitűnő zenével. Bár némileg a Fellini házaspár magánélete ihlette a történetet, mégsem életrajzi film, Fellini, és Giulietta kapcsolatára nemigen lehet ráismerni, a szereplők kitalált figurák.
  • Az Országúton-t a Szolnoki Szigligeti Színházban dolgozta át Kiss József. Ifj. Jászai László Zampano szerepét alakítja, Gelsominát pedig Jankovics Anna álmodja újra.
  • Mészáros Márta rendező színpadra dolgozta át a Cabiria éjszakáit. Elmondása szerint így szeretné leróni a tiszteletét Masinával, és Fellinivel szemben. A darabot 2010 szeptemberében mutatja be a Karinthy színház, Kecskés Karinával a címszerepben.
  • Megint csak színpadra vitték az Országúton-t: ezúttal Stefanovics Angéla lett Gelsomina, a rendező Almási-Tóth András. A színdarab a Budapesti Kamaraszínház Shure Stúdiójában látható.

 
 

 

 
 

 

 

 

 

 


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?